Nieuw: Toestemming Marketing

Het nieuwe "Toestemming Marketing" is de privilege (géén recht) van het leveren van het verwachtte, persoonlijke en relevante boodschappen aan mensen die deze echt willen krijgen. Het erkent de nieuwe kracht van de beste consumenten die gewone reclame en promotie simpelweg negeren.
"Toestemming Marketeers" begrijpen dat het behandelen van deze consumenten met respect moet gebeuren en op deze manier het (en de) beste aandacht wordt verkregen.

"Opletten" en "aandacht geven" zijn de sleutelwoorden in "Toestemming Marketing". "Toestemming Marketeers" begrijpen dat als mensen die er voor kiezen om naar je te luisteren, je belonen met iets gigantisch waardevols en dat er geen enkele manier is om hun aandacht terug te winnen zodra deze mensen van gedachte veranderen. Aandacht is een belangrijke troef, iets dat gewaardeerd moet worden, niet verspild. Echte toestemming is iets heel anders dan aangenomen of legale aandacht. Je hebt namelijk geen toestemming omdat je op de een of andere manier het emailadres hebt verkregen. Omdat er niet geklaagd wordt, betekend het ook niet dat je echte toestemming hebt. Nee, al helemaal niet, omdat het in de kleine lettertjes van je "privacypolicy" hebt staan.

Echte toestemming werkt zo: Als jij stopt, dat mensen gaan zeuren en vragen waar je heen bent.

Toestemming lijkt op daten. Je vraagt niet om de koop direct na het eerste contact. Te verdient het recht, uiteindelijk, stapje voor stapje. Wat Toestemming Marketing zo krachtig maakt, naast het feit dat echte aandacht schaars is, zijn de lage kosten die paar mensen die dagelijks laten weten dat ze naar jou willen luisteren.RSS , Email en andere technieken zorgen ervoor dat je jezelf niet elke keer druk hoeft te maken over postzegels of advertenties elke keer dat je wat wilt zeggen. Dagelijks de melk bij de voordeur hebben staan, dat gemis, is wraak van de melkboer (ik hoor het je denken: "poe, dat is lang geleden.") dat was het ultieme voorbeeld van toestemming.
Toestemming hoeft niet formeel te zijn, het moet echter wel duidelijk zijn. Mijn vrienden hebben de toestemming om mij te bellen als ze wat willen lenen, maar die man op die beurs die zijn hele portfolio aan producten over je heen giet die je absoluut niet, ook al heeft hij betaald om daar te mogen staan.

Abonnementen zijn een openlijke vorm van toestemming. Daarom zijn kranten abonnees zo waardevol en zijn bezorgde bladen meer waard dan bladen die in de winkel worden gekocht. Je hebt de toestemming om de boodschap te brengen.

Om toestemming te verkrijgen, maak je een belofte. Je vertelt de andere "Ik doe dit, dat en zo en dan hoop ik dat je naar me wilt luisteren. Maar dan komt het moeilijkste, dat is alles dat je doet. Je neemt niet aan dat je meer mag doen. Je verkoopt of verhuurt je lijst niet aan een ander. je vraagt ook niet om meer aandacht. Je doet wat je belooft, je stuurt maandelijks die beloofde nieuwsbrief of praat elke dag die beloofde 3 minuten tegen me via deRSS feed . Maar deze belofte blijft de belofte, tot beide kanten overeenkomen deze te veranderen. Je neemt niet zo maar aan dat omdat er iets in jou situatie veranderd is dat jij de overeenkomst mag veranderen, je doet het gewoonweg niet.Toestemming hoeft niet eenrichtingsverkeer te zijn. Via het Internet kun je verschillende mensen verschillend behandelen en het eist dat je er achter komt hoe je diegene die toestemming gegeven hebben laat kiezen, hoe en wat ze horen van jou.
Je doet wat je belooft, niet meer, niet minder......

Het klinkt alsof toestemming marketing veel geduld en bescheidenheid vergt en dat klopt. Daarom kunnen zo weinig bedrijven het. De beste snelle manier om het te doen is, in dit geval, om het helemaal niet de snelste weg te kiezen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom pop-ups niet werken

Van 4 P's (20e Eeuw) naar 4C's (21e Eeuw)

Delen we de leugen?