Fotorapportage: Kapitaal Vernietiging

Vandaag wil ik je iets tonen wat ik letterlijk zie als kapitaal vernietiging. Dit is direct een oproep aan ieder bedrijf dat hier aan deelneemt om eens te kijken naar alternatieven. De efficiëntie van dit medium is der mate laag dat het bijna verboden zou moeten worden. Er wordt zelfs over gesproken om er een belasting op te berekenen. Zo hopeloos, vervuilend, inefficiënt en irritant wordt het door velen gevonden. Er zijn zelfs stickers ontwikkeld om aan te geven dat je het niet wilt ontvangen en deze stickers worden dan ook massaal geplakt!

Ik Heb Het, Natuurlijk, Over Folders, Flyers & Ander Huis-Aan-Huis Reclame Drukwerk.

Tegenwoordig worden deze stukken drukwerk zelfs in prachtige plastic zakjes bezorgd zodat ze nog gemakkelijker van de voordeur naar de papierbak kunnen worden getransporteerd. Schrikbarend is dat elke folder, inclusief bezorging, ongeveer €0,20 kost. Dit betekent dat deze zakje 1 met 13 folders, €2,60 kost. Zakje 2 met maar liefst 22 folders, €4,40 in totaal kost. Ik heb hier €7,- aan reclamedrukwerk liggen en dit is maar een klein deel van de hoeveelheid die we tegenwoordig binnen krijgen!

Maar, Zijn Huis-Aan-Huis Folders Dan Niet Effectief? Natuurlijk Doen Ze Wel Een Hoop, Maar Je Kunt Je Afvragen Of Er Geen Efficiëntere Methoden Zijn.

De kunst is mijn inziens om je boodschap en aanbiedingen vrijwillig bij de doelgroep thuis te krijgen, in plaats van het aan iedereen te forceren, het milieu te belasten en kapitaal te vernietigen. Zijn er bijvoorbeeld geen bladen waarin je behalve adverteren ook een uitgebreide folder in kan mee sturen? Wat bijvoorbeeld al een betere methode is om je folder te bezorgen is het alleen al in de winkel te zetten. Gelukkig doen de meesten dit al, maar eigenlijk zouden het alle zaken moeten doen. De volgende tip is om je productinformatie bij collega winkeliers te mogen presenteren. Wat dan wel in de gaten moet worden gehouden is dat het meer moet zijn dan (een) velletje(s) met aanbiedingen.

Zaken Die Mensen Zelf Mee Nemen Zijn 100x Meer Waard Dan Wanneer Het Geforceerd Wordt. Mensen Laten Kiezen Is De Kunst, Mensen Wat Laten Zien Kan Iedereen.

Ik ga een, naar mijn idee, mooi voorbeeld laten zien. Natuurlijk is het een beetje interne reclame (het gaat om het blad van de Uitgeverij waar ik voor werk en dus ken). "Your Life Brabant" is een magazine dat gratis af te halen is bij de 850 deelnemende speciaalzaken, VVV kantoren en theaters in de regio 's-Hertogenbosch - Tilburg - Eindhoven en Helmond en dit wordt massaal gedaan. De 18.500 bladen die 9x per jaar worden gedrukt zijn gemiddeld binnen 2 weken bij alle distributiepunten weg. De Uitgeverij krijgt zelfs regelmatig de melding dat het blad al direct weg is bij verschillende distributiepunten. In dit blad staan behoorlijk wat advertenties, het wordt namelijk door de adverteerders betaald. De lezer bewaart het blad echter wel, voornamelijk omdat dat niet het enige is dat er in staat. Dit blad biedt namelijk veel meer, bijvoorbeeld een uitgebreide evenementenagenda en regionale verhalen. Dit alles maakt de advertentie vele malen meer waard.

Your Life Zorgt Er Dus Voor Dat Mensen Klagen Dat Ze Hun Reclame Niet KUNNEN Krijgen.

Ik heb dit persoonlijk nog nooit mee gemaakt 18.500 x €0,20 = € 3700,- dat is meer dan een dubbele pagina in het blad. Waar je volgens mij behoorlijk wat in kwijt kunt aan reclame en promotie voor je bedrijf. Nu zeg ik natuurlijk niet dat we met zijn allen massaal in Your Life moeten gaan adverteren, want misschien is het je doelgroep helemaal niet! Maar ik zeg wel dat het een velen malen effectievere manier van adverteren is, dan hersenloos folders strooien.
Je bereikt namelijk minimaal 18.500 mensen die geïnteresseerd zijn in wat het blad te vertellen heeft en dus ook wat jij te vertellen hebt. Mensen geven je namelijk toestemming om ze dit te vertellen, doordat ze het meenemen. Hiervoor zijn de mensen niet immuun, het was namelijk hun eigen keuze.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Is uw website winstgevend, of gewoon aanwezig?

Van 4 P's (20e Eeuw) naar 4C's (21e Eeuw)

De Televisie Adviseur Die Wel Klopte!