De Televisie Adviseur Die Wel Klopte!

In mijn vorige bericht vertelde ik over de regionale "Media Adviseur" die naar mijn idee totaal niet wist waar hij het over had. Afgelopen vrijdag heb ik een gesprek gehad met een "Televisie Adviseur" die wel wist waar hij het over had. Die de krachten en zwaktes begreep van de verschillende media, echt heel verfrissend.

Deze man werkte al jaren met verschillende media. Hij vertelde dat Televisie nog steeds het dominante medium is in onze maatschappij. Dit weet ik eigenlijk wel, maar ik kende niet alle redenen. Tot voor kort was het medium voornamelijk beschikbaar voor de bedrijven met het gigantische reclame budget. Er zijn tegenwoordig enkele nieuwe mogelijkheden die dit ook voor kleinere ondernemingen mogelijk maakt, bijvoorbeeld:

Regionaal jou reclame uitzenden, via nationale en internationale zenders. Huh, kan dat?

Ja, zeker dat kan! Het verhaal van deze "Televisie Adviseur" was uitermate overtuigend, zeker omdat hij eerlijk was over de gang van zaken. Omdat deze manier van werken nog niet heel bekend is in Nederland zijn ze nog in een startende fase. Je kunt namelijk nog niet elk moment van de dag uitkiezen en ad hoc reclames laten uitzenden is lastig.

Wat me ook opviel was dat de productie kosten van televisie spots veel lager zijn dan ik had verwacht.

Wat ik uit het hele verhaal haalde, was dat de wereld van Televisie Reclame in Nederland een ware revolutie aan het doormaken is. Televisie reclame is niet meer enkel en alleen beschikbaar voor de grote budgetten maar ook steeds meer en meer voor kleinere ondernemingen. Een geweldige ontwikkeling als je het mij vraagt!

Deze techniek is zeer veel belovend en ga ik zeker in de gaten houden. De localisatie van TV reclame maakt deze vele malen effectiever en interessanter.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom pop-ups niet werken

Van 4 P's (20e Eeuw) naar 4C's (21e Eeuw)

Delen we de leugen?