De Promotie Klopte, De "Media Adviseur" Niet!

Enkele dagen geleden ben ik bij een regionale TV zender op bezoek geweest om de mogelijkheden van televisie reclames op die zender te onderzoeken. Na een gesprek met een vriendelijke dame, kreeg ik enkele minuten later een zogenaamde "media adviseur" aan de lijn. So far, so good echter bij onze eerste afspraak ging het helemaal mis.

Ik was overtuigd van de waarde van de betreffende televisie zender, echter na het gesprek met de "Media Adviseur" totaal niet meer. De visie die deze persoon overbracht, klopte totaal niet met wat ik van de zender had mee gekregen. Daarbij vond ik de titel "Media Adviseur" compleet verkeerd voor deze betreffende persoon. Hij wist alleen iets te vertellen over de kracht van TV en deed neerbuigend over gedrukte en andere media. Zijn boodschap was: Andere media dan televisie zijn totaal niet effectief. Deze man had de titel "TV reclame verkoper" moeten hebben, want meer was hij absoluut niet.

Ik weet dat het betreffende moederbedrijf heel goed op de hoogte is van de verschillende media omdat ze op regionaal gebied in nagenoeg alle media aanwezig zijn. Echter dit bleek niet uit hun personeel.

Een prachtig voorbeeld van hoe slecht ingelicht of opgeleid personeel je goede promotie ongedaan kan maken. Ik weet ondertussen dat ondanks de hogere kosten, mijn reclames naar de concurrent gaan in die "Media Adviseur" had ik meer vertrouwen.
Vandaag ga ik mezelf laten informeren over de mogelijkheden op de nationale en internationale zenders en de kosten hiervan. Het interessante is dat dit tegenwoordig ook per regio kan worden uitgezonden. Hierdoor worden minder mensen bereikt, maar worden mensen sneller geactiveerd. Mensen leven nou eenmaal, ondanks alle communicatie middelen, nog steeds regionaal.

Reacties

Hans Temming zei…
Hallo Hervé,
Je illustreert met je verhaal uitstekend het belang van het hebben een visie en de daaraangekoppelde missie ofwel te behalen doelen. Het ontwikkelen en (ook intern) communiceren van een visie en missie van het bedrijf en de te gebruiken media, is essentieel om met gezamenlijke inspanning tot een gezamenlijk project te komen. Keep on blogging!
Hartelijke groet,
Hans Temming
http://internetmarketingadvies.blogspot.com

Populaire posts van deze blog

Waarom pop-ups niet werken

Van 4 P's (20e Eeuw) naar 4C's (21e Eeuw)

Delen we de leugen?