Mag ik even je aandacht?

of misschien,
MAG IK EVEN DE AANDACHT!
Natuurlijk mag ik je aandacht niet "hebben". Ik mag het "lenen" of "verdienen" of als ik alleen hoofdletters gebruik, kan ik het "eisen" (en je in de proces beledigen).


Zo begon de post van Seth Godin van 28 februari. Hij spreek hier over de nieuwe rol van marketing in de 21ste eeuw. Het gaat tegenwoordig niet meer om het creëren van vraag, maar over het inventariseren er van. Naar alles, werkelijk, alles is een vraag. Het grote mysterie is, waar, wie, wanneer is de vraag.

Promotie gaat tegenwoordig niet meer over het creëren van aandacht voor je product of dienst, maar om het vragen ervan. Promotie zorgt, naast aandacht, ook voor verkeer naar jou bedrijf.

Sorry, traditionele marketeers, jullie werk gaat niet alleen over adverteren en reclame, niet meer. Marketing gaat om aandacht vragen, niet eisen, en een derde tot actie over te laten gaan.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom pop-ups niet werken

Van 4 P's (20e Eeuw) naar 4C's (21e Eeuw)

Delen we de leugen?