"Goede Moggel" Ik vergat de basis, de Succesfactor van Promotie

Soms moet het even, stop, ho, halt, wacht, terug naar de basis. Wat leest iemand het eerste? Wat ziet iemand als eerste? Mensen willen genieten en vermaakt worden...

"Twee kiklo Inktvip"
Daar ligt dus de sleutel tot promotie en reclame succes. Als je kijkt naar de gouden loeki van dit jaar, de "Goeie Moggel"-campagne, wat maakte die reclame nu succesvol?
1. Entertainment Waarde
2. Herkenbaarheid
Voor de "Goeie Moggel"-campagne deden deze twee factoren het.

"De afdeling transploft, niet de afdeling sproetjes"

De Entertainment Waarde was hoog door de Herkenbaarheid van de SMS fouten. Iedereen die ooit een SMSje heeft verstuurd heeft in een vluchtig moment wel eens woorden verknalt. Ik lach me soms helemaal rot om de tekstfouten die mijn vrienden soms toesturen.

"Ik word knetterbek van die Sproedjes, geef maar hoer, ik roggel het wiel"
Wat het hele verhaal nog herkenbaarder maakte, "Goede Moggel", was niet nieuw. Als ik me niet vergis was die uitspraak gejat van 3FM DJ Giel Beelen. Doordat deze uitspraak niet nieuw was voor velen, werd de reclame herkenbaar geopend en werd de aandacht direct gevangen. Toen mensen er over gingen praten was het einde zoek en is de "Goeie Moggel"-campagne met recht gekroond tot de Gouden Loeki van 2007.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom pop-ups niet werken

Van 4 P's (20e Eeuw) naar 4C's (21e Eeuw)

Delen we de leugen?