Met het oog op online/website promotie en reclame, gebruik nooit pop-ups. Een banner is ook het randje maar wordt, net, geaccepteerd. Maar waarom? Niemand houdt er van om onderbroken te worden, we zijn het echter gewend. Meestal worden we onderbroken door reclames, maar op het internet is het onderbreken niet nodig. Mensen negeren (in het beste geval), of irriteren zich (in het slechste geval) aan de banners en pop-ups, ze hebben er immers niet om gevraagd. Het internet is een vraag gestuurde omgeving, niet geven wat wordt gevraagd is dus onzinnig. Het argument: "Ja maar, mensen willen nooit reclame zien." is overigens niet waar. Mensen willen uw boodschap zien als ze er naar op zoek zijn. Google begrijpt dit heel goed en heeft er zelfs beleid van gemaakt, relevante advertenties zijn namelijk goedkoper. Om even terug te komen op de pop-up, laat u graag iets of iemand in uw gezicht schreeuwen? Ik denk dat ik dat antwoord wel weet, maar misschien is dat wel een hele goede graad
30, 31 mei en 1 juni 2008 ben ik naar de 39 e editie van Pinkpop geweest en ik baal een beetje. Ik had me zo voorgenomen niet bezig te zijn met PromotieMarketing.nl of welk ander bedrijf dan ook. Maar het lukte gewoon niet! Ik kwam samen met een vriend op 1001 nieuwe ideeën en mogelijkheden. Van ontwerpen tot drank koel methodes. Dit weekend heb ik wel wat geleerd ik zou dit toch graag met jou willen delen. De beste ideeën ontstaan wanneer je iets anders dan normaal doet, ben dus niet bang om iets geks te doen. Zoveel mensen zijn bang om “niet normaal te zijn”, het management van een bedrijf heeft hier ook last van. Want pas op, dadelijk val ik op. Anders valt op, anders spreekt aan of niet. Als je iemand een “grijze muis” noemt vindt je hem of haar saai, te gewoon. Maar waarom willen we met zijn alleen grijze muizen zijn. Ook qua promotie en reclame! Laten we Pinkpop eens als voorbeeld nemen. Pinkpop is niet voor iedereen! Pinkpop heeft redelijk wat psychische obstakels om zic
Vanwege deze blog, PromotieMarketing.nl en mijn diensten bekijk ik nog al eens de site van andere (bekende) media- en reclamebureaus. Nu ging ik kijken bij de Gouden Loeki Winnaar van 2007. Ik schrok me wild, Quicktime, waarom zou ik Quicktime installeren, weer zo'n mediaspeler die ik niet wil gebruiken. Waarom vraagt dit bureau, dat duidelijk aansprekende reclames maakt voor de massa, of ik Quicktime wil installeren? Nee, ik wil geen Quicktime installeren! Ik wil gewoon die meteen Reclame zien, niet meer, dat is alles dat ik vraag. Waaom staat hier niet gewoon een embedded video van Youtube of een andere flashspeler (als je niet wilt dat het gedeeld wordt) dat doet het tenminste meteen. Geen installatie procedures, gewoon klik, kijken. In eens het bereik van de reclame verdubbeld, ongelofelijk toch? Zal ik de reden van de Quicktime player prijs geven: Luiheid! . De video is namelijk verwerkt op een Mac. Apple stopt, net als Microsoft, zijn eigen mediaplayer en bewerkingssoftware i
Reacties