Met het oog op online/website promotie en reclame, gebruik nooit pop-ups. Een banner is ook het randje maar wordt, net, geaccepteerd. Maar waarom? Niemand houdt er van om onderbroken te worden, we zijn het echter gewend. Meestal worden we onderbroken door reclames, maar op het internet is het onderbreken niet nodig. Mensen negeren (in het beste geval), of irriteren zich (in het slechste geval) aan de banners en pop-ups, ze hebben er immers niet om gevraagd. Het internet is een vraag gestuurde omgeving, niet geven wat wordt gevraagd is dus onzinnig. Het argument: "Ja maar, mensen willen nooit reclame zien." is overigens niet waar. Mensen willen uw boodschap zien als ze er naar op zoek zijn. Google begrijpt dit heel goed en heeft er zelfs beleid van gemaakt, relevante advertenties zijn namelijk goedkoper. Om even terug te komen op de pop-up, laat u graag iets of iemand in uw gezicht schreeuwen? Ik denk dat ik dat antwoord wel weet, maar misschien is dat wel een hele goede graad...
De traditionele P-denken staat onder druk, blijkt met name de afgelopen jaren. Ik ben na wat onderzoek op de 4 parallelle C's van Rober Lauterborn gestuit. In de basis hebben beiden McCarthy en Lauterborn het over vier gelijke zaken, echter vanuit twee totaal andere oogpunten: McCarthy bekijkt de zaken vanuit de producent Lauterborn bekijkt ze vanuit de consument In een aanbod-gerichte markt is het model van McCarthy beter dan dat van Lauterborn. Echter de markt veranderd, met name de afgelopen jaren in een vraag-gerichte markt. Vandaar denk ik dat de Marketing C's steeds beter toepasbaar gaan worden. Vandaar de verandering van P's naar C's: Product >> Consumenten Oplossing (Consumer solution) Prijs >> Kosten voor Consument (Cost to Consumer) Plaats >> Gemak (Convenience) Promotie >> Communicatie (Communication) Door vragen vanuit een consumenten oogpunt te stellen krijg je een beter beeld van de vraag. Het zijn immers duidelijkere vragen...
Vandaag wil ik je iets tonen wat ik letterlijk zie als kapitaal vernietiging. Dit is direct een oproep aan ieder bedrijf dat hier aan deelneemt om eens te kijken naar alternatieven. De efficiëntie van dit medium is der mate laag dat het bijna verboden zou moeten worden. Er wordt zelfs over gesproken om er een belasting op te berekenen. Zo hopeloos, vervuilend, inefficiënt en irritant wordt het door velen gevonden. Er zijn zelfs stickers ontwikkeld om aan te geven dat je het niet wilt ontvangen en deze stickers worden dan ook massaal geplakt! Ik Heb Het, Natuurlijk, Over Folders, Flyers & Ander Huis-Aan-Huis Reclame Drukwerk. Tegenwoordig worden deze stukken drukwerk zelfs in prachtige plastic zakjes bezorgd zodat ze nog gemakkelijker van de voordeur naar de papierbak kunnen worden getransporteerd. Schrikbarend is dat elke folder, inclusief bezorging, ongeveer €0,20 kost. Dit betekent dat deze zakje 1 met 13 folders, €2,60 kost. Zakje 2 met maar liefst 22 folders, €4,40 in totaal ko...
Reacties