Waarom pop-ups niet werken

Met het oog op online/website promotie en reclame, gebruik nooit pop-ups. Een banner is ook het randje maar wordt, net, geaccepteerd. Maar waarom?

Niemand houdt er van om onderbroken te worden, we zijn het echter gewend. Meestal worden we onderbroken door reclames, maar op het internet is het onderbreken niet nodig. Mensen negeren (in het beste geval), of irriteren zich (in het slechste geval) aan de banners en pop-ups, ze hebben er immers niet om gevraagd.

Het internet is een vraag gestuurde omgeving, niet geven wat wordt gevraagd is dus onzinnig.

Het argument: "Ja maar, mensen willen nooit reclame zien." is overigens niet waar. Mensen willen uw boodschap zien als ze er naar op zoek zijn. Google begrijpt dit heel goed en heeft er zelfs beleid van gemaakt, relevante advertenties zijn namelijk goedkoper.

Om even terug te komen op de pop-up, laat u graag iets of iemand in uw gezicht schreeuwen?

Ik denk dat ik dat antwoord wel weet, maar misschien is dat wel een hele goede graadmeter, de vraag: "Zou ik het fijn vinden dit te zien als ik hier voor informatie ben?"

Reacties

Populaire posts van deze blog

Pinkpop, Ideevorming & Je Publiek.

De Shock, Waarom Mag Ik Het Niet Zien?