De Shock [Deel 2]

Ik zat hier gisteren nog eens over na te denken. Maar moet een reclame niet zeer toegankelijk en gemakkelijk te consumeren zijn? Een reclame is tegenwoordig zo ongeveer het enige stukje video of boodschap dat je gratis mag bekijken.

De andere shock was dat alles wat ik dach te weten gewoon weg niet waar was. Het is gewoon niet waar dat studenten voor hun nieuws meestal Nu.nl lezen, of Fok.nl, of de gratis kranten, of het nieuws kijken, of wat dan ook. Natuurlijk er zijn groepen, maar er is geen echte massa.
De studenten van nu, zijn het grijze gebied, het meeste in contact met de online en de offline wereld, maar niet allemaal gelijk. Ik weet van mezelf dat ik meer online georiënteerd ben. Maar de volgende student is meer offline georiënteerd, 1 ding is wel zeker alle studenten zijn via beide kanalen te bereiken.

Wat in mijn ogen een reclamebureau dus echt moet doen is:
1. De campagne bedenken
2. Toezien en optimaliseren van het gebruik van media
3. Optimale toegankelijkheid van de uiting verzorgen

De meeste reclamebureaus doen alleen onderdeel 1, goede reclamebureaus doen onderdeel 2 ook. Onderdeel 3 ben ik nog niet tegen gekomen, ho, wacht, het reclamebureau van Ben ®.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom pop-ups niet werken

Pinkpop, Ideevorming & Je Publiek.

De Shock, Waarom Mag Ik Het Niet Zien?