Dit is misschien een hele gemene vraag, maar wees eens kritisch. Wat is het doel van uw website? Draagt uw website bij aan uw winst? Of kost uw website alleen maar geld? Voor 80% van ondernemers is hun website niet meer dan een digitale weergave van hun visitekaartje, wat kun je er aan doen.... veel.... Nee, ik ga u nu niet evrtellen hoe u uw website winstgevend kunt maken. Dat zou van start gaan aan de finnish zijn. Eerst moeten we hard en kritisch voor onszelf zijn. Stel uzelf deze, exacte, vraag: "Wat verwacht ik in godsnaam van mijn website?" Als uw antwoord: "Mijn website is een digitaal visitekaartje." is. Hoeft u niet verder te lezen. Maar begrijp wel dat een visitekaartje geen eerste contact is. Een visite kaartje is een geheugensteuntje, u heeft die persoon die uw visitekaartje heeft al eens gesproken. Uw website zou natuurlijk ook: "Mijn eerste contact met een potentiële klant" kunnen zijn. Is dat niet veel meer waard? Een eerste contact, een e
De traditionele P-denken staat onder druk, blijkt met name de afgelopen jaren. Ik ben na wat onderzoek op de 4 parallelle C's van Rober Lauterborn gestuit. In de basis hebben beiden McCarthy en Lauterborn het over vier gelijke zaken, echter vanuit twee totaal andere oogpunten: McCarthy bekijkt de zaken vanuit de producent Lauterborn bekijkt ze vanuit de consument In een aanbod-gerichte markt is het model van McCarthy beter dan dat van Lauterborn. Echter de markt veranderd, met name de afgelopen jaren in een vraag-gerichte markt. Vandaar denk ik dat de Marketing C's steeds beter toepasbaar gaan worden. Vandaar de verandering van P's naar C's: Product >> Consumenten Oplossing (Consumer solution) Prijs >> Kosten voor Consument (Cost to Consumer) Plaats >> Gemak (Convenience) Promotie >> Communicatie (Communication) Door vragen vanuit een consumenten oogpunt te stellen krijg je een beter beeld van de vraag. Het zijn immers duidelijkere vragen...
In mijn vorige bericht vertelde ik over de regionale "Media Adviseur" die naar mijn idee totaal niet wist waar hij het over had. Afgelopen vrijdag heb ik een gesprek gehad met een "Televisie Adviseur" die wel wist waar hij het over had. Die de krachten en zwaktes begreep van de verschillende media, echt heel verfrissend. Deze man werkte al jaren met verschillende media. Hij vertelde dat Televisie nog steeds het dominante medium is in onze maatschappij. Dit weet ik eigenlijk wel, maar ik kende niet alle redenen. Tot voor kort was het medium voornamelijk beschikbaar voor de bedrijven met het gigantische reclame budget. Er zijn tegenwoordig enkele nieuwe mogelijkheden die dit ook voor kleinere ondernemingen mogelijk maakt, bijvoorbeeld: Regionaal jou reclame uitzenden, via nationale en internationale zenders. Huh, kan dat? Ja, zeker dat kan! Het verhaal van deze "Televisie Adviseur" was uitermate overtuigend, zeker omdat hij eerlijk was over de gang van zaken
Reacties