De Shock, Waarom Mag Ik Het Niet Zien?

Vanwege deze blog, PromotieMarketing.nl en mijn diensten bekijk ik nog al eens de site van andere (bekende) media- en reclamebureaus. Nu ging ik kijken bij de Gouden Loeki Winnaar van 2007.

Ik schrok me wild, Quicktime, waarom zou ik Quicktime installeren, weer zo'n mediaspeler die ik niet wil gebruiken. Waarom vraagt dit bureau, dat duidelijk aansprekende reclames maakt voor de massa, of ik Quicktime wil installeren? Nee, ik wil geen Quicktime installeren!
Ik wil gewoon die meteen Reclame zien, niet meer, dat is alles dat ik vraag. Waaom staat hier niet gewoon een embedded video van Youtube of een andere flashspeler (als je niet wilt dat het gedeeld wordt) dat doet het tenminste meteen.

Geen installatie procedures, gewoon klik, kijken. In eens het bereik van de reclame verdubbeld, ongelofelijk toch?

Zal ik de reden van de Quicktime player prijs geven: Luiheid!. De video is namelijk verwerkt op een Mac. Apple stopt, net als Microsoft, zijn eigen mediaplayer en bewerkingssoftware in zijn besturingssysteem, dat is voor Apple (Mac OS X) dus Quicktime. Makkelijk voor Mac gebruikers, voor de rest van de wereld, vervelend.

Ben niet vervelend, zet zoveel mogelijk in een universeel formaat. Dit kleine dingetje vergroot je bereik en effecitviteit met honderden procenten!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom pop-ups niet werken

Pinkpop, Ideevorming & Je Publiek.