Generatie Einstein is in ontwikkeling

In de afgelopen weken stuikelde ik steeds meer over de term "Generatie Einstein" of de "Google-Generatie". Ik ben eens gaan kijken wat er nu echt mee bedoeld wordt. De golf van positieve reactie is i=ondertussen voorbij, op dit moment is het de beurt aan de negatieve kant (hoe Google-generatie wil je het hebben).

De "Generatie Einstein" is de generatie die onbeperkte toegang heeft tot informatie en daardoor vele malen intelligenter is, als geheel, dan alle voorgaande generaties.

Nu valt mij op, dat er in veel van de bronnen die ik heb bekeken er vanuit wordt gegaan dat deze generatie al bestaat. Met alle negatieve en positieve aspecten van dien. Al deze aspecten hebben voornamelijk te maken met het sneller omgaan met informatie.

Positieve invalshoek:
- Cyclus van Vergaren - Beoordelen - Verwerken gaat sneller
- Participatiegraad groter

Negatieve invalshoek:
- Kwaliteit van cyclus omlaag
- Meer vervuiling

Deze discussie is echter naar mijn idee compleet onzinnig. Er wordt gesproken over een proces dat nog niet voltooid. Dit proces is met het zogenaamde "Web 2.0" gestart en we zien hier nu pas de eerste gevolgen van. Maar zoals met elke vernieuwing, brengt het negatieve gevolgen met zich mee, die op een later moment compleet weggevaagd worden door de positieve, dit proces duurt alleen even.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom pop-ups niet werken

Pinkpop, Ideevorming & Je Publiek.

De Shock, Waarom Mag Ik Het Niet Zien?