Reclame Op Internet Nu Ook Voor Kinderen Niet Meer Effectief

Op de voorpagina van het Brabants Dagblad stond vandaag een interessant artikel:
Reclame op Internet laat kind koud.

DEN HAAG - Kinderen zijn niet gevoelig voor reclame op internet. Tweederde van de kinderen zegt niet of nauwelijks op reclames te klikken.

Ze noemen internetreclame 'stom', al vinden ze het niet erg dat er advertenties op websites staan. Ze weten dat de zogeheten banners nodig zijn om de websites te financiëren.

Dat blijkt uit het onderzoek 'Klik en klaar' naar het surfgedrag van kinderen, dat is uitgevoerd door de stichting Mijn Kind Online en 2C Usability. Het rapport verschijnt vandaag. Voor het onderzoek werden zo'n 600 leerlingen van vijf basisscholen en één middelbare school ondervraagd.

In 2002 bleek nog uit onderzoek dat kinderen klikken op alles wat maar beweegt en knippert, en dus ook op praktisch alle reclamebanners. Die tijd is voorbij. Kinderen lijken inmiddels al net zo immuun voor banners als volwassenen

Bijna de helft van de kinderen surft elke dag gemiddeld één uur op het internet, blijkt uit het rapport. Ruim één op de vijf kinderen zit twee uur of langer per dag op het internet.

Pijnlijk, voor ons Promotie en Reclame makers en ondernemers toch? Dit geeft aan dat we echt anders moeten gaan denken. Hoe gaan we onze doelgroepen bereiken? Mensen raken reclame immuun, nee, ze zijn reclame immuun.
Ik denk dat we eens op moeten houden met hagel te schieten. Ik denk dat we weer ons "Gezond Boeren Verstand" moeten gaan gebruiken.
  • Als ik op zoek ben naar een auto, kijk ik meer naar auto bladen, auto programma's, auto websites en niet naar "Live & Cooking" ook al vind ik Irene Moors zo leuk.
  • Als ik op zoek ben naar Formule 1 Nieuws, ben ik niet opzoek naar een abonnement van Vodafone. Ook al is Vodafone een Formule 1 sponsor.
  • Als ik op zoek ben naar het nieuws, ben ik niet op zoek naar een baan bij TNT Post (zat net Nu.nl te bekijken)
Ja, ik ben reclame immuun. Ik ben immuun omdat ik niet op zoek ben naar wat me wordt vertoont. Daarom werkt Google Adwords, het geeft me waar ik naar zocht. Als ik zoek op Fiat Stilo 2002 krijg ik sites die daar over gaan, organisch en betaald. Perfect!

Dit is het nieuwe adverteren, niet spammen, maar gericht. Hier is iedereen gevoelig voor, dit is krijgen wat je wilt!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom pop-ups niet werken

Pinkpop, Ideevorming & Je Publiek.

De Shock, Waarom Mag Ik Het Niet Zien?